Selasa, 15 Februari 2011

~Silat Cekak Ustaz Hanafi~

dahulu kala....
silat????ape tuuu..xnak la join..takut, ganas, berkait ngn tahyul..khurafat..kena wat itu la ini la...hmmmm traning pulak malam nt mst ganggu stady...mana bleh!penat oo esok pagi kelas da la koi 8 huh buang masa!

kini......
alhamdulilah.....xsia2 aku masuk silat....walaupun aku x secekap orang lain tapi sekurang-kurangnya aku tahu jgk serba serbi utk mempertahankan diri..tidak ada yg paling berharga kcuali maruah diri!setelah dikaji rupanya silat ni memeng asli dan seni...xsangka dengan cara yg mudah pon rupanya kita da blh kalahkan musuh..fuhhhhhh

dulu kala.....kenapa aku anti ngn silat??
haaa nak tau napa??jumpa la tuan punya badan dulu baru bes nak cita..hahaa ermmm sebenarnya dulu aku mmg x suka cgt dgr pasai silat ni...dalam otak da bayang da pakaian serba itam, mengarut ja blaja pon lbih baik taekwondo lg superb!lepas2 pula tariannya yang berbunga la kilas2 tangan la..huhh cakitt..tambah lg dgn kes abah nak blaja ilmu apa tah yg bole mgubat org kononnya dan ilmu trsebut bersangkut paut dgn silat..siap p panjat gunung jerai hmmmmmm meroyan kan?then, aku decide mmg aku x suka ngn silat. abah plak jd mcm x keruan lps blaja ilmu2..feel pon da jd pelik semacam...hmmm lg la aku menyumpah serapah tntg silat..tp skg alhmdulilah abah da x blaja suma2 dia da tinggal da atas kebaikan dan keselamatan kami skuarga..alhamdulilah..(",)

kini...knapa aku blaja silat??
hahaaa penin x korang dgn pndirian aku nih?ermmm sbenarnya apa pon yg kita x suka mst ada sbb n mst ada satu instint utk kita nk mgkaji ssutu yg kita x suka..masa sem 1 mula msuk uum, mlm2 ada meeting prgram apa tah p2 ada la 2 mamat ni dok ushar pelik ja...hmmmm aku pon ushar balik kot la nk no.fon ka apa ka kan..haha p2 ttiba drg bg aku flyers suh g edar plak kt stiap bilik..aku pon baca la yg tertera kt c2..'PENGAMBILAN AHLI BARU SILAT CEKAK USTAZ HANAFI'haaaaaaaaaahh silat?????? ttiba trdetik d benak ati, fikiran n sumala aku tanya la mamat2 apa klebihan silat ni?tahyul ka?bla...bla..blaa
so meeting mlm2 pon antr kitorg ja haha..then drg pon cita bla..bla.....bla..

mmmm aku pon trlintas tntg kes abah dulu...betoi ka sbb silat abah jd cm2?xkan suma silat sama kot?aku trus lari balik bilik buka web yg bkaitan silat tuh aku pon baca suma la.....yg tertarik, terpikat dan berkenan adlh..PERGERAKAN SILAT MENGIKUT PERGERAKAN DALAM SOLAT, TIDAK MENYERUPAI BINATANG,BEBAS TAHYUL DLL.....jadi aku pon decide nk xplore dan blaja semampu aku..


kini alhmdulilah aku cuba memahami sedikit sebanyak ilmu silat, motivasi diri dll..aku membuat pelaburan dalam masa aku sendiri yg mana mgkin org lain x mampu buat..aku sanggup bekorban masa stadi aku dgn std ilmu prtahankan diri..bkn utk manfaat org lain tp diri kita sndr..!siapa kita kalo kita sndr org melayu xnak mempertahankan seni silat kita sndr??knapa kita nk blaja ilmu mmprtahankan diri org barat??sedangkan seni mlayu ni la lbih asli, tulen, original!renung-renungkanlah.....

Tiada ulasan: