Isnin, 8 Oktober 2012

~pasrah...redha....syukur...~

entry kali ni agak lain cikit....urmm tah apa la yg lain...pasrah...redha...dan syukur....sama ker??

pasrah ialah sesuatu yg kita x rancang...ianya berlaku dan kita terpaksa terima apa adanya..walau dlm paksa rela....redha pulak...nak kata trima pon x....xtrima pon x...tp tpksa trima....urrmm syukur plak...ssuatu yg kita minta slama ni tlh d makbulkan wlupon ssuatu yg kcik..n sntiasa mmbandingkan bhw diri kita tlh mndpt ssuatu yg lbh baik dr org lain..


so...aku pasrah....sbb ape..sbb aku xnak keje tp tpaksa keje...sbb xda duit...nk kena cr duit lbih...wlupon kaki aku slu cakit....redha sbb smuanya ketentuanNYA....bkn aku yg pinta tp ia dtg sndr..tpksa buat wlupon x nak...tpksa trima wlupon pahit....syukur sbb wlupon cmni aku masih d bwh naungan dan kasih sayangNya.masih d beri kesenangan walau dlm kepayahan..masih dberi kgmbiraan wlupon dlm pnderitaan...msih dberi harapan walau dah brputus harap..

alhamdulilah....dgn ujian yg d bri...aku harapkan ssuatu yg terbaik dariMu tuhan....
insan yg sntisa mgharapkanMU......
Pasrah....Redha....Syukur.....


Tiada ulasan: